Educatie la acvariu

14 03 2009

Am fost in famelie la acvariu. Kupilu, hasbandu si IO. Eu, desigur. Eu, proaspat hotarata din tot sufletul sa imi scutur celulele de anii de educatie patriarhala primita de la ai mei, eu , proaspat hotarata sa ma scormonesc in adancuri si sa scot de o ureche (ups! iar am comis-o)…sa scot de manuta din strafunduri copilul cu chef de joaca si miserupism pe tabuuri.

Boon. Intram toti trei, Eileen habarnista de ce urma sa vada, eu concentrata sa ma distrez (asta cum se cheama? contradictie in termeni?) si hasbandu…cel mai probabil resemnat, dar cu bunavointa.

Ne oprim in fata primului acvariu: un cilindru inalt de vreo 5m jumate care cobora 3 nivele dedesubt. Eu personal nu mor dupa pesti, dar se pare ca junioarei ii plac, asa ca aici am trecut primul meu test de rabdare: stat pe vine cu copilul in brate si admirat o gramada de  gratare miscatoare de dragul informarii copilului si al crearii de noi conexiuni intre tinerii sai neuroni.

Ne deplasam catre urmatorul punct de interes: un acvariu mare cu pisici de mare. Reiau explicatiile, arat ochi, guri, branhii si …cozi cu ace. Eeee, acu e acu.  Mandra a ramas super fascinata de aceste pisici cu ac incat nu mai voia sa plece. Bine, mai stam, dar deja functionam cu rezervele de rabdare. Si stam…si stam…si dupa ce am considerat eu (mare greseala) ca s-a saturat de „ac” o iau in brate sa plecam. nu mai spun ca hasbandu era deja departe

Conluzie partiala 1: Nu considera niciodata ca un copil s-a saturat de ceva pana cand nu pleaca el singurel. Si nici atunci nu te culca pe- o ureche! 

Facem vreo 10m, suficient cat sa vedem niste pinguini draguti foc, ca o aud: vlei la stac! stacu! stacu!

Ceee? ce stac mami? 

 STACUL!!!

Aaaaa, ACUL! Fir-ar  ele de pisici de mare . Ei, acu e acu. Ce fac? Ascult ce vrea kupilu  si ma intorc sau ignor si merg la pinguini, ca deh…sunt asa de draguti! Oftez adanc, si…da! iau decizia: ma intorc la stac! Ca, nu-i asa…viitorul tarii era interesat de fiintele alea, nu de pinguini.

Sunt mandra de mine ca am castigat o batalie in lupta cu celulele intoxicate de obedienta autoritatii parentale: EU sunt parintele, EU decid!

………………………………………………….

Ajungem la tunelul subacvatic. Eu, tot cu junioara in brate, ii arat entuziasmata rechinii. Multi si in toate partile. Cand, o vad ca se suceste si intinde o mana undeva in spate, si aud singurul cuvant pe care imi doream din suflet sa nu-l aud: ACUL!!!

Nuuuuu! iar?! Da, iar! Vreo 6-7 pisici de mare fluturau calme chiar in spatele nostru facand-o pe Eileen sa ignore rechinii…mami..uite  dintii, uite, coada, e mare, e tare…si ce daca!  Bai femeie, tu pricepi? STACUL!

Concluzie partiala 2: Ce e interesant pentru tine nu este neaparat interesant si pentru copil

Pe drumul inapoi spre iesire, am trecut cu teama prin dreptul acvariului cu „stac” si am vazut la stanga noastra o donsoara care tinea pe dupa gat un sarpe. O anaconda, ca sa fiu mai exacta. Ei, puteam eu sa ratez ocazia de a-i  prezenta copilului pe „Kaa”? Nu puteam. (sincera sa fiu, nu puteam EU sa trec pe acolo fara sa pun macar o data mana pe lighioana. deh…toti avem un soft spot pentru un animalut. Eu sunt cu serpii; si m-a bucurat maxim ca si ea pare sa-mi impartaseasca fascinatia pentru ei. Fara nici o ezitare a mangaiat anaconda. Intinzand coarda, mai incerc o data. Pune Eileen mana, mangaie, mangaie…ciupeste!  Cum? Da, adica a ciu-pit sarpele!  ?!!! Madama a ramas perplexa. Am plecat inainte sa ne puna sa platim daune morale sarpelui…

Concluzia zilei: cand  vrei sa rupi un pattern de comportament si decizi sa fii flexibil si orientat catre copil…nu uita sa-ti injectezi o doza mare de umor si o doza dubla de rabdare.  A! Si rabdare. cum? Am mai spus? Pai da. Bine, inca o doza de RABDARE!

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

